שנה של חלומות והגשמה

בתחילת השנה העברית רבים נוהגים לערוך רשימת חלומות – תוכניות לשנה הקרובה. השנה החולפת הייתה כואבת כל כך שלעיתים קשה לנו לראות את הטוב. למרות זאת חשוב להיות אופטימיים ולהביט קדימה: מה הייתם רוצים להשיג השנה? בלימודים, בתחביבים, בספורט, במוזיקה, ביצירה? כתבו לעצמכם רשימת מטרות, ותוכלו לקום בבוקר עם אנרגיות טובות לעשייה ולהגשמת החלומות שלכם.

ויש כמובן גם חלומות שחולמים בלילה. מדוע בעצם אנחנו חולמים בשנתנו? למומחים מתחומים שונים יש השערות שונות: ייתכן שהחלום עוזר להטמיע דברים שלמדנו במשך היום, וייתכן שהוא מסייע להתכונן לאתגרים של מחר. מעניינות לא פחות הן היכולת המדעית לחקור חלומות והחשיבות שלהם לתפקוד ולבריאות. והידעתם שגם בעלי חיים חולמים?

אחד החולמים הידועים היה כריסטופר קולומבוס. הוא חלם לגלות את דרך הים למזרח הרחוק, שהיה יעד אטרקטיבי למסחר בתקופתו, ודרכי היבשה אליו נהיו מסוכנות. במסעותיו הוא הגיע ליבשת שלא הייתה מוּכרת עד אז – אמריקה, אך כל חייו היה בטוח שהגיע להודו…

גם לאלכימאים היו חלומות, מטורפים מחלומו של קולומבוס: הם חלמו לשנות מתכות פשוטות לזהב ולגלות את הסוד לחיי נצח שלדעתם טמון בזהב, כמו שאפשר להסיק מסיפור גן עדן בספר בראשית. אומנם לשנות מתכות לזהב הם לא הצליחו, אך להניח את היסודות למדע המודרני דווקא כן.

לכבוד ראש השנה נערוך ניסויים מתוקים עם תפוחים, נלמד על הדבורים המכינות לנו את הדבש (וגם נלמד לצייר דבורים על כרטיסי הברכה לחג) ונאזין ללהקת כוורת.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לחלום, אף שמנסים לכבות את החלומות שלנו.

מאחלים לכל המשפחות המפונות לשוב לבתיהן, ושישובו בשלום החטופים והחיילים שלנו,

שנה טובה ומתוקה הרבה יותר מקודמתה,
רוני לנגרמן־זיו,
עורכת

  • מדוע אנו חולמים בלילה ואיך חוקרים חלומות?
  • מי היו האלכימאים וכיצד ניסו להשיג חיי נצח?
  • מהו ניתוח נתונים ואיך הוא מועיל לנו בחיי היום־יום?
  • מסעותיו של כריסטופר קולומבוס, שלא ידע שהגיע ליבשת אמריקה

וגם: דברים שחשוב לדעת כשמשתמשים בווטסאפ

ולכבוד ראש השנה:
הכוורת רועשת: הלהקה הוותיקה במוזיקה הישראלית
על הדבורים, על הדבש ועל העוקץ
המילה ראש בשפה העברית
מתוק התפוח – ניסויים מתוקים עם תפוחים

מאיירת השער: מיכל יעלה בן־חמו